Hamilelikte
annenin yeme alışkanlığında yapacağı değişikliğin, çocuğun
ömrünü yüzde 50'den fazla uzatabileceği bildirildi.
03.02.2004 İngiliz uzmnalar yaptıkları araştırmalar
sonucunda hamilelik döneminde yeme alışkanlığında yapılan
küçük bir değişikliğin, çocuğun yaşam süresini yüzde 50'den
fazla uzattı ortaya çıktı.
Nature dergisinde yayınlanan araştırma, hamilelikte yeterli
beslenilmemesi halinde ceninin büyümesi ve yaşam süresinin
olumsuz yönde etkilendiğini, hamilelikten sonraki yeme
alışkanlığının da benzer bir etkiye sahip olduğunu gösterdi.
Fareler üzerinde yapılan deneyde hamilelik sırasında ve
sonrasında sadece yüksek protein içeren gıdalarla beslenen
farelerin ömrünün, sağlıklı beslenenlere oranla daha kısa
olduğu belirtildi